سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر رنگ بندی سایت شرکتی بر روی کاربر

رنگ بندی سایت شرکتی

طراحی سایت در گذشته تنها چیدن برخی المان‌های خاص در کنار یک‌دیگر بود اما امروزه هزاران فاکتور برای داشتن یک طراحی سایت موفق وجود دارد. دلیل آن هم این است که در گذشته تعداد رقیبان بسیار کم بود و کاربران برای رفع نیاز خود تنها چند سایت محدود در دسترس داشتند و نمی‌توانستند انتخابی بین سایت‌هایی که خدمات یا محصولات موردنیاز آن‌ها را ارائه می‌دادند، داشته باشند. اما امروزه سایت‌های زیادی وجود دارند و وجود رقیبان باعث می‌شود تا کاربران بهترین سایت را انتخاب کند.

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب سایت توسط کاربر، زیبایی آن است که کاملاً به انتخاب رنگ در طراحی سایت بستگی دارد. یکی از مشکلاتی که در اکثر سایت‌ها و موبایل اپلیکیشن‌های ایرانی دیده می‌شود انتخاب رنگ‌های نامناسب در طراحی است.  برای یک طراح اولین قدم شروع هر پروژه جدید باید انتخاب خانواده رنگ آن باشد. گاها مشتریانی پیدا می‌شوند که رنگ برند یا همان رنگ سازمانی مشخصی دارند اما در بیشتر اوقات این وظیفه طراح است که رنگ آن‌ها را انتخاب کند. متاسفانه این مرحله‌ای است که توسط خیلی از طراحان سرسری گرفته می‌شود و زمان کافی را روی این موضوع نمی‌گذارند و تاثیر زیادی بر روی نتیجه نهایی کار آن‌ها می‌گذارد.رنگ بندی در طراحی سایت شرکتی اهمیت بسیاری دارد و تاثیر ویژه ای بر روی بازدید کنندگان سایت شما میگذارد.

تاثیر رنگ در طراحی سایت شرکتی

روانشناسی رنگ‌ها در بستر وب

رنگ‌ها قدرتمندند! چرا که نه تنها بر روی عواطف و احساسات بلکه بر روی رفتار افراد هم اثرگذارند. علم روان‌شناسی رنگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند برندتان را تقویت کنید، فروش‌تان را افزایش دهید، یا حتی کاربران را مجاب کنید تا به صفحات خاصی از وبسایت شما هدایت شوند یا عملیات در نظر گرفته شده‌ای را انجام دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد در کمتر از 90 ثانیه بازخورد مساعد یا غیرمساعدی نسبت به یک محصول نشان می‌دهند و این در حالیست که 90درصد این تصمیم بر اساس رنگ محصول گرفته می‌شود. همچنین مطالعات متخصصان این حوزه نشان می‌دهد که رنگ مناسب تا 80درصد در به رسمیت شناختن برند شما مؤثر است.

اینکه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی معروف دنیا از جمله توییتر، فیسبوک، لینکداین و تامبلر و بسیاری از برنده‌های معروف از جمله Dell

، HP، IBM و Intel لوگوهایی به رنگ آبی دارند، قطعاً تصادفی نیست. البته این بدان معنا نیست که رنگ آبی حتماً گزینه‌ی خوبی برای وبسایت و برند شماست. فراموش نکنید که بسته به برخی عوامل، هر وبسایت رنگ مختص به خود را در جهت برآورده کردن نیازهایش دارد.

در طراحی سایت شرکتی چه زمانی از قرمز استفاده کنیم؟

از قرمز زمانی استفاده کنید که می‌خواهید در خصوص موضوعی جلب توجه کنید یا ایجاد هیجان نمایید. قرمز برای غذا، مد و فشن، سرگرمی، ورزش، تبلیغات، سرویس‌های اضطراری و مراقبت‌های بهداشتی خوب است.

 

در طراحی سایت شرکتی چه زمانی از رنگ زرد استفاده کنیم؟

برای شادی بخشیدن به افراد از زرد استفاده کنید. اگر می‌خواهید این شادی توأم با آرامش باشد، از زرد روشن کم‌رنگ‌تر استفاده کنید. رنگ زرد برای جلب توجه به متن‌ها و دکمه‌هایی که با کلیک بر روی ‌آن‌ها عملیات خاصی انجام می‌‌شود بسیار مناسب است.

چه زمانی از نارنجی استفاده کنیم؟

برای جلب توجه به عملکردهای مهم (مشترک شدن (subscribe)، خرید، عضویت و …) یا هر محتوایی که می‌خواهید توجه افراد به آن جلب شود، برای ساخت سایت‌ های تجارت الکترونیک، خودرو، تکنولوژی، سرگرمی، غذا و … مناسب است.

 

رنگ در طراحی سایت شرکتی

در طراحی سایت شرکتی چه زمانی از سبز استفاده کنیم؟

پردازش رنگ سبز توسط چشم به سادگی انجام می‌شود. از این رنگ به منظور ایجاد آرامش و در وبسایت‌هایی در زمینه طبیعت استفاده کنید. همچنین رنگ سبز برای وبسایت‌هایی با محوریت علم، جهانگردی، منابع انسانی و … مناسب است.

چه زمانی از آبی استفاده کنیم؟

آبی اغلب توسط شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که قابلیت جلب اعتماد فراوانی در این رنگ نهفته است. همچنین برای سایت‌هایی در زمینه مراقب‌های بهداشتی، دندانپزشکی، تکنولوژی سطح بالا، علوم پایه، دولت و موارد اینچنینی مناسب است.