سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنگ بندی در طراحی سایت شرکتی

تاثیر رنگ در طراحی سایت شرکتی

تاثیر رنگ در طراحی وب سایت شرکتی یکی از مهم ترین موضوعاتی می باشد که بی نهایت در زمینه طراحی سایت شرکتی مهم می باشد. اگر به این مسئله توجه نداشته باشید مرتکب اشتباه بزرگی می شوید. با ما همراه باشید تا توضیحات لازمه در مورد این موضوع به شما داده شود. طراحی سایت و هارمونی رنگ ها در طراحی سایت گردشگری، هارمونی رنگ ها طراحی سایت رستوران، هارمونی رنگ ها طراحی سایت فروشگاهی،هارمونی رنگ ها طراحی سایت شرکتی و همچنین هارمونی رنگ ها طراحی سایت باربری و حمل بار و اتوبار و تاثیر رنگ ها در بهینه سازی سایت و سئو سایت صحبت کنم. در گذشته در جوامع مختلف بعضی از رنگ‌ها نمادهای مختلفی از جمله نماد ثروت و قدرت بودند اما تمامی رنگ‌ها این خاصیت را دارند که گویای عواطف انسانی باشند.

 

دوستای عزیزم یکی از مهمترین مسائلی که در طراحی وب سایت قابل توجه است اهمیت به روانشناسی رنگ ها می باشد. از این رو می توان گفت روانشناسی رنگ ها به معنی نحوه تاثیر رنگ ها بر رفتار و احساس انسان است.

رنگ‌ها قدرتمندند! چرا که نه تنها بر روی عواطف و احساسات بلکه بر روی رفتار افراد هم اثرگذارند. علم روان‌شناسی رنگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند برندتان را تقویت کنید، فروش‌تان را افزایش دهید، یا حتی کاربران را مجاب کنید تا به صفحات خاصی از وبسایت شما هدایت شوند یا عملیات در نظر گرفته شده‌ای را انجام دهند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد در کمتر از 90 ثانیه بازخورد مساعد یا غیرمساعدی نسبت به یک محصول نشان می‌دهند و این در حالیست که 90درصد این تصمیم بر اساس رنگ محصول گرفته می‌شود. همچنین مطالعات متخصصان این حوزه نشان می‌دهد که رنگ مناسب تا 80درصد در به رسمیت شناختن برند شما مؤثر است.

 

اینکه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی معروف دنیا از جمله توییتر، فیسبوک، لینکداین و تامبلر و بسیاری از برنده‌های معروف از جمله Dell.

، HP، IBM و Intel لوگوهایی به رنگ آبی دارند، قطعاً تصادفی نیست. البته این بدان معنا نیست که رنگ آبی حتماً گزینه‌ی خوبی برای وبسایت و برند شماست. فراموش نکنید که بسته به برخی عوامل، هر وبسایت رنگ مختص به خود را در جهت برآورده کردن نیازهایش دارد.

رنگ بندی در طراحی سایت

رنگ بندی طراحی سایت شرکتی

طراحی یک وب سایت زیبا به عناصر زیادی بستگی دارد اما در میان تمامی عناصر یکی از مهمترین عناصر انتخاب رنگ مناسب و همخوان با زمینه فعالیت وب سایت است. در صورتی که رنگ بندی مناسبی در وب سایت استفاده شده باشد شما یکی از مهمترین عناصر در جذب مخاطب برای وب سایت را با موفقیت پشت سر قرار دادید. همه مخاطبین وب سایت به رنگ بندی سایت در همان قدم اول واکنش نشان میدهند و این یک عمل غیر منتظره است. البته یکی از مسائل مهم در انتخاب رنگ وب سایت توجه به علایق مخاطبین در کشور مقصد نیز هست. یعنی ممکن است رنگ بندی سایت شما از نظر مخاطبین در یک کشور جالب باشد اما از نظر مخاطبین در کشور دیگر اصلا جذابیتی نداشته باشد.

 طراحی یک وب سایت زیبا به عناصر زیادی بستگی دارد اما در میان تمامی عناصر یکی از مهمترین عناصر انتخاب رنگ مناسب و همخوان با زمینه فعالیت وب سایت است. در صورتی که رنگ بندی مناسبی در وب سایت استفاده شده باشد شما یکی از مهمترین عناصر در جذب مخاطب برای وب سایت را با موفقیت پشت سر قرار دادید.

 

همه مخاطبین وب سایت به رنگ بندی سایت در همان قدم اول واکنش نشان میدهند و این یک عمل غیر منتظره است. البته یکی از مسائل مهم در انتخاب رنگ وب سایت توجه به علایق مخاطبین در کشور مقصد نیز هست. یعنی ممکن است رنگ بندی سایت شما از نظر مخاطبین در یک کشور جالب باشد اما از نظر مخاطبین در کشور دیگر اصلا جذابیتی نداشته باشد.

یکی از مجموعه های اصلی رنگ در وب سایت ها رنگ های گرم هستند. رنگ های گرم عبارتند از قرمز ، نارنجی ، زرد و طیف متنوعی که از ترکیب این رنگ ها بوجود می آیند. رنگ های گرم همیشه نشان انرژی و نشاط هستند و بهتر است که همیشه در کنار رنگ های هم خانواده خود استفاده شوند. در طراحی بنرهای تبلیغاتی بهتر است همیشه از رنگ های گرم استفاده کنید اما دقت داشته باشید با توجه به این که رنگ های گرم چشم ها را نیز اذیت میکند بهتر است بیش از حد از این نوع رنگ در سایت استفاده نکنید.

انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت

اصل اول در طراحی یک سایت شرکتی به سلیقه طراح برمیگردد به این گونه که هرچه سلیقه ی طراح بهتر باشد،  سایت بهتری طراحی می کند. ولی این سلیقه باید با موازین علمی و بصری نیز پیوند خورده باشد و صرف سلیقه ی خوب، طراح را از نکات مهم علمی ثابت شده باز ندارد. به عنوان مثال اگر سلیقه طراح، رنگ نارنجی و بنفش باشد و فقط بخواهد از این دو رنگ در طراحی سایت استفاه کند بدونه شک به ایده ها و اهداف سایت آسیب می زند. اینجاست که مطالعه ی روانشناسی رنگ ها برای طراح ضروری است.

تاثیر رنگ ها در طراحی وب سایت شرکتی

یکی از مهم ترین مواردی که در زمینه طراحی سایت شرکتی باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از رنگ بندی صحیح و متناسب با کار و صنف شرکت می باشد.

توجه به این مورد بر عهده شرکت یا شخصی می باشد که وب سایت را طراحی می کند. شرکتی مانند رایان که دارای تجربه بیش از 15 سال در زمینه طراحی سایت می باشد به خوبی این نکات ساده اما بی نهایت مهم را درک می کند.

دوستان عزیز هیچوقت فراموش نکنید که روانشناسی رنگ ها نه تنها در طراحی وب سایت شرکتی بلکه در تمام انواع وب سایت ها مهم می باشد.